Методичні розробки

Паспорт 
комплексно-методичного забезпечення 
предмету світова література 


Розділ 1. Навчальна документація



Найменування документа

Рік затвердження


Ким затверджено
1
Навчальний план

2010
Міністерство освіти і науки,молоді та спорту
2
Навчальна програма

2010
Міністерство освіти і науки,молоді та спорту
3
Перспективно-тематичний план

2010
Заступник директора
4
Перелік оснащення кабінету

2010
Міністерство освіти і науки,молоді та спорту
5
Критерії оцінки знань

2010
Міністерство освіти і науки,молоді та спорту
6
Методичні рекомендації щодо викладання предмета у навчальному році
2011-
2012-
2013рр
Міністерство освіти і науки,молоді та спорту
7






Розробки відкритих уроків



Дивний ангел у дивному світі
Урок з вивчення оповідання Гарсіа Маркеса «Стариган із крилами»


МЕТА: осмислення філософсько-етичного сенсу   контрастного зіткнення ангела зі світом людей; розвиток навичок аналізу художнього твору, вміння досліджувати текст, самостійно робити висновки, аргументувати свою точку зору; моральне виховання.

ОБЛАДНАННЯ: фрагмент з «Сікстинської мадонни» (ангелочки), постер,  
                               маркери.

ЕПІГРАФ: Є тільки дві речі, які ми можемо дати нашим дітям. Перша - 
                    крила, друга – коріння.
                                                                           Англійське прислів’я


ХІД УРОКУ
1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
         З дитинства багато хто чує це слово – ангел, янгол, Хтось читає молитву до ангела, якої навчила бабуся, комусь розповідають про ангела-охоронця. Ніхто з нас не бачив цих істот, але ми нібито не заперечуємо їхнього існування.
         Згідно з древніми міфами, ангели – Божі посланці, Божі вісники. Вони прилітають до нас, щоб нагадати про необхідність морального очищення. Чи співпадає з нашими уявленням про ангелів, про те, якими вони є (розгляд фрагмента з «Сікстинської мадонни»), той опис ангела, який ми знаходимо в оповіданні? Чи знаходить ангел шанобливе ставлення до себе? Чому? Тому що ангел не подібний до ангела? Чи причина криється в людях? Чого він прилітав до людей? – ось які питання сьогодні в центрі нашої уваги.



Тема уроку: Література хрущовської «відлиги»та брежнєвеького застою в Росії ХХст.»
Мета уроку. Дати учням поняття авторської пісні, найбільш яскравих представників цього напрямку літератури, основні теми їхньої творчості, виховувати громадянську позицію, патріотизму, почуття чесності, мужності, гідності.
Тип уроку-урок-телепередача, урок засвоєння нових знань.
Обладнання портрети, реферати, грамзаписи
Епіграф: «Давайте жить, во всем друг другу потакая, тем, более, что жизнь короткая такая»,                                                                                                 /В. Вьісоцкий/.
Хід уроку
1.  Оголошення теми та мети уроку. Є
Учитель. Шановні друзі: традиційна телепередача «Шкільний екран» пропонує вам урок з зарубіжної літератури на тему: Література періоду «відлиги» в Росії. На якому ми будемо говорити сьогодні про авторську пісню періоду хрущовської «відлиги» та брежнєвського застою в Росії, її яскравих представників, основні теми їхньої творчості. Прослідкуємо зв’язок тематикою їх віршів та соц.- політичними подіями в бувшому Радянському Союзі.




Тема уроку: Трагедія Голокосту через призму поезії Пауля Целана.

Мета уроку: Розкрити глибину трагедії через призму поезії П. Целана;
прищеплювати навички структурно-семантичного аналізу модерністського тексту; виховувати повагу до історії народу, гуманність, боротися проти будь-якого виду насильства.
Тип урок: урок-дослідження.
Обладнання: Хронологічна таблиця, текст віршу «Фуга смерті», енциклопедія, тлумачний словник, газетні статті, присвячені трагедії Голокосту, фотодокументи.
Епіграф.                                 Писати вірші про Освенцім є варварством.
Т. Адорно
«Ми разом із тими хто пережив страждання, і черпаємо натхнення в їхній боротьбі. Наш обов’язок - пам’ятати про жертви, що загинули, шанувати тих, хто вижив, і зміцнювати зусилля всього людства заради порозуміння і справедливості.
Декларація Стокгольмського міжнародного форуму з питань Голокосту.
(січень 2000)
Учитель. Друга світова війна була наймасштабнішою в історії людства. У ній взяли участь 72 держави, що на той час становило понад 80% населення земної кулі. Близько 110 млн. чоловік було мобілізовано, 62 млн. загинули. Серед втрат і 6 млн. єврейського населення Європи, які загинули не під час бойових дій, а в газових камерах концтаборів та під час масових розстрілів.

Читати далі...



Тема уроку : «Винен чи ні?» Урок – суд над Жаном Батістом Гренуєм за романом П.Зюскінда «Запахи або Історія одного вбивці»
Мета уроку : проаналізувати поведінку головного героя,винести вирок щодо скоєного ним;розвивати усне монологічне мовлення учнів;уміння характеризувати образи-персонажі;аргументувати свою точку зору;виховувати учнів

Обладнання : відеоматеріали,електронна презентація,портрет Зюскінда
Тип уроку: узагальнюючий

Великие люди развивают в себе любовь, и лишь мелкая душа
 лелеет успех ненависти.
Б.Вашингтон


Хід уроку
І Організаційний момент.
У зал запрошуються учні першого курсу,які ще не знайомі з текстом роману. Вони виступатимуть в ролі суду присяжних. Прокурор й адвокати займають свої місця. До залу заводять підсудного Гренуя.
ІІ Основна частина.
Після завершення вивчення роману П. Зюскінда «Запахи…»  проведемо незвичайний урок. Ми побуваємо на умовному засіданні суду
Секретар . Прошу всіх встати. Суд іде. Прошу сідати.

Сьогодні розглядається справа підсудного Жана Батіста Гренуя,який звинувачується у серійних вбивствах ,які вчинювались з метою отримання ідеального аромату.

Читати далі...



Відкриті предметні заходи



Літературний ринг (10 -11 класи)
Фірдоусі писав: «До слова мудрих слухом прихилися,
Де не ступнеш, знанням своїм ділися,
Навчаючись, не дай думкам заснуть.»
Тож ми з вами прихилилися до слова мудрих , прочитавши твори майстрів російської ліричної прози та твори засновників модернізму - 11 клас, а також прочитали твори французьких майстрів соціально-психологічної прози XIX ст..- 10 клас. Тож сьогоднішня гра буде своєрідним підсумком знань: «Де не ступнеш, знанням своїм ділися, навчаючись не дай думкам заснуть». В одному з своїх віршів російська поетеса Анна Ахматова порівнювала читача з закопаним у землю скарбом, бо саме в свідомості читача оживає твір. Тому якщо ви дійсно любите читати - ви скарб. Інтелектуальний скарб нашої школи.
1.  Сьогодні на дружню зустріч прийшли команди 10 і 11 класу, прошу зайняти свої місця.
2.   Час учасникам рингу обмежений, тому підрахунками балів буде займатися журі ..., а на чатах стоятимуть «охоронці часу»... .від 1 Окл-..., від 11 кл. ..., від журі-...

Хто буде першим відповідати, визначимо не жеребкуванням, а спробою першим відповісти на запитання. Здавна щасливим вважалося число 7. У багатьох народів число 7 увійшло в легенди, прислів’я і приказки як синонім чогось великого.


Читати далі..


Позакласний захід: «Письменник - книга - читач»
Вікторина для учнів 10 класу
Мета: допомогти учням осягнути світ письменника, виховувати естетичні смаки та потребу в читанні, любов до слова, високу читацьку і загальну культуру, виробити імунітет проти низькопробних явищ масової культури.
І Шекспір, і Овідій,
Для того, хто їх чує.
Для того, хто їх бачить.
М.Гумільов
ХІД ЗАНЯТТЯ
Слово вчителя. Доброго дня! Почну з питання: що супроводжує людину протягом життя?
Передбачаю, відповіді будуть різними. Та незмінною порадницею завжди залишається з нами - КНИГ А.

Мудре слово живить розум, оздоровлює серце, допомагає стати кращим. Значить, мова піде про книгу? І не тільки про неї. Оскільки книга - це діалог людей: письменника, який дає їй життя, та читача, який продовжує це життя. Слід поговорити про плідність цього діалогу, існування проблем, шляхи, що сприятимуть взаєморозумінню.

Читати далі....


Розроблені презентаці





Навчально - методичні комплекси


НАВЧАЛЬНО МЕТОДИЧНИЙ КОМПЛЕКС

ТЕМА:Проза і драматургія 30-х років ХХ ст.
ПРЕДМЕТ: зарубіжна література
Анотація
Соціологічні дослшою загальноідження останніх років щодо відмінностей між наосвітньою середньою школою та школою західноєвропейською свідчать про те, що наші діти при досить високому рівні теоретичних знань недостатньо підготовлені до успішного дорослого життя в демократичному суспільстві, де цінується ініціативність, самостійність суджень в ухвалені рішень.
 учитель має замислитись не тільки над тим, як знайти якомога більше інформації і подати її в цікавій, доступній формі, а й над тим, як привернути інтерес учня до навчання, до предмета, як максимально наблизити навчальний процес до життєвих реалій.
Одним із найважливіших завдань учителя зарубіжної літератури є виховання особистості, здатної мислити творчо, самостійно орієнтуватися в сучасному інформаційному середовищі, ринкових умовах життя.
Використання інтерактивних прийомів на уроках літератури стимулює розвиток творчих здібностей, уміння нестандартно мислити, швидко орієнтуватися в ситуації, активізує особистісний потенціал учня.
В процесі роботи неодноразово переконуєшся, що створення і використання нових форм і методів роботи на уроках зарубіжної літератури створює атмосферу пошуку, творчості та співпраці, урізноманітнює роботу, забезпечує заглиблення в літературний твір.
Матеріали, розроблені і підготовлені мною в даному навчально-методичному комплексі відповідають тим вимогам, які ставляться сьогодні при вивчені предметів гуманітарного циклу.
Вони допоможуть учням при розгляді даної теми, додадуть поштовх до поглибленого вивчення творів, зроблять урок більше насиченим і цікавим.
Проте, недоречно перетворювати новітні технології на самоціль. Бажано на уроці фрагментарне їх використання, тому, що урок, нашпигований інтерактивними вправами може мати зворотній результат, коли діти не розуміють, для чого вони використовували такі методи, як “мікрофон”, “карусель”, “акваріум”; про що нове дізналися під час вивчення теми.


Читати далі...



Завдання тематичних атестацій

Комплексні контрольні завдання для проведення підсумкової атестації з предмета 
Світова література



К А Р Т К А 1


     РІВЕНЬ І – ІІ.
    Пропонується 6 питань. Ціна кожного питання 1 бал. Відповідь повинна бути                короткою, але конкретною.
1.      Реалізм – це...
2.      Закінчіть асоціативний ряд (країна, прізвище письменника, назва твору, герої)
       ..., Лев Толстой, ...
3.      Впишіть імена авторів творів:
„Злочин і кара” –
„Синій птах” –
„Майстер і Маргарита” –
4.      Дайте вірну відповідь  на запитання-тест.
      Які історичні події зображені в романі Л.Толстого „Війна і мир”: 
                 а) Вітчизняна війна 1812 року;
                 б) Перша світова війна;
                 в) Велика Вітчизняна війна 1941-1945рр.
5.      „П’ятий зайвий”.                                                              
Один із літературних героїв не є героєм роману Ф. Cтендаля„Червоне і чорне”. Назвіть хто це.
ЖюльєнСорель, Луїза де Решаль, Матильда де Ла-Моль, Вально, Гобсек.
6.      З якого твору і якого автора ці герої?
      Родіон Раскольніков –
      Матінка Кураж –
      князь Андрій Балконський 


1 комментарий: